NI NAIZ ABESTIA

 

 

NORI ZUZENDUA:

Lehen hezkuntzako 6.mailako ikasleei zuzenduta dago.

 

HELBURUAK:

Transgeneroari buruz hausnarketa sustatzea.Estereotipoekin amaitzea. Bertsolaritza lantzea.

 

Denak ezberdinak gara;  pertsona guztiak desberdinak eta hori horrela izanda sentitzeko eskubidea dugu gure nahien arabera, eta gure identitatearen arabera.

Gizarteak mutila edo neska izateko era imposatzen du, baina errealitateak esaten digu mutila edo neska izateko modu edota era asko daudela.

Beharrezkoa honen inguruan gogoeta egitea, eta hezkuntza- komunitatearen agresio hauei erantzuna ematea; adiskidetasun- sentimenduan hezitzea. Horretarako ahalik eta azkarren eskola ekintzaz bete behar ditugu, normaltasunean denoak aske bizitzeko.

 

 

PROPOSAMENAK:

 

Abestia entzun ondoren

 

HUTSUNEAK BETE

Ikasleekin hutsuneak bete fitxa egin eta testua landu.

 

NI NAIZ

 

Oraindik _______ gabe nintzela

amatxoren sabelean,

ospitaleko bisita hartan

medikuak esatean:

mutil txiki bat izango duzu

________erdialdean.

Eskatu gabe ezarri zuten

nire rola ________

 

Han hasi ziren dena prestatzen,

jarri zidaten___________,

mutilarentzat gelatxoa ta

arroparik ederrena

esku pilotan zein_________

nik norako ahalmena?

ilusioa handia_______

eta asmorik onena.

 

_______hasi bi urterekin,

gustuko nuen benetan,

printzesa jantzi eta _________

ibiltzen nintzen olgetan,

etxeratzean sarri _________

gona ta lepokoetan

aurkitzen nuen nik _______

eta ez beste gauzetan.

 

Ingurukoen ____________

mindu naute luzaroan,

zer-nolakoa izan ta _________

beti inoren ahoan.

Ni zer naizen ta izan nahi dudan,

utzi bakean__________

neskatoa naiz ta izango naiz,

behar zaituztet_________

 

 

 

 

BERTSOLARITZA

 

  -Zer da bertso bat? honen inguruan informazioa topatu.Definitu..

  -Ni naiz kantaren  neurria aztertu.

  -Zeintzuk dira oinak?

  -Zer dira errimak?

  -Kantaren oina guztiak azpimarratu

  -Kantaren errima guztiak koloreztatu

  -Errimak landu; RA- KIN-AN...Izendatu

  -10ko handiarekin ezagutzen al duzu beste doinuren bat?

  -Bertso ezberdinen neurriak aipatu

  -Bertso bat asmatu

  -Bertsoa kantatu.

 

 

ORKESTRAZIOA

-Zein musika instrumentu entzun duzu?

-Izendatu, eta kanta behar beste entzun galdera honi erantzuteko.

-Musikaren forma aztertu.

 

SAKONTZEN

Zein da kantaren egitura? ( jaio aurretik eta jaio ondorengo hausnarketa)

Zergatik agertzen dira esaldiak:

-Nor naiz?

-Zein mundura nator?

-Hau ez dut nahi!

-Ni neu izan nahi dut!

-Entzun!!

 

 

ESTEREOTIPOAK

-Zer dira?

-Bideoan estereotiporik ikusten al duzu?

Aipatu eta gogoeta bat egin bideoan agertzen diren estereotipo guztiekin.

 

HIZTEGIA LANDU

-Transgeneroa

-Transexualitatea

-Androginia

-Biraoak

-Isekak

-Maitasuna

-Irainak

 

Ondoko Bideoak ikusi eta hausnartu.

https://www.youtube.com/watch?v=GgfvmHeOiqQ- LH. 1 ZIKLORAKO

https://www.youtube.com/watch?v=DWd5TrFAhVQ&feature=youtu.be L.H 5.Eta 6.mailatik aurrera.

 

-Bideoan inplikatuta dauden pertsona guztiak zeintzuk diren adierazi

-Zer gertatzen da?

 

 

HAUSNARKETA

Gure inguruan gertatzen diren ageresio asko normailtasunez ikusten ditugu eta nahi gabe edo, egoera horretan parte hartzen dugun paperaz ez gara ohartzen.

Guk geuk  zein paper jokatzen dugun hausnartu behar dugu, benetan konplize bihurtu gaitezkelako.

Helburua  hausnarketa egitea da,  LgTb pertsonei lotutako zenbait egoera ezinezko horietan konplizeak ez balira egongo,   Erasotzaileak publikorik ez luke izango .Beraz, oso inportantea da inguruan dauden, konplizeen papera, jarrera.

.Nahitaez,  askotan , konturatu gabe edo, hor egoten direnak, eta ez direnak konturatzen zein kaltegarria izan daitekeen haien papera.

Salatzea beti, ez dela “ txibatzea”, baizik eta laguntzea, solidarioa izatea, babestea, maitatzea, AUSARTA IZATEA dela.

Beraz, beharrezkoa da hausnartzea lekukoek egiten dutenaren edo egiten EZ dutenaren papera.LGTBfobia prebenitzeko denok inplikatuta egon behar gara.

 

 

OSAGARRIAK

NI NAIZ hutsuneak bete (klikatu)